15:02

Asma Yapraklarımızı kış için Hazırlıyoruz


Asma Yapraklarını haşlayıp şokladıktan sonra dondurma yöntemi besin değerini kaybetmeden ve görsel olarak kalitesini en iyi koruyan yöntemdir.Resimlerden anlaşılacağı gibi mutfağınızda hazırlayacağınız çok basit bir düzenekle kısa bir sürede yaprakları dondurma işlemi için hazırlamış olacaksınız.

  • Öncelikle derin bir tencerede su koyup kaynatıyoruz.
  • ikinci kaba buzlu soğuk su.
  • son kab ise suyunu almak için sebze kurutucu,kurutucu yoksa süzülmesini bekleyeceğiz.
Yaprakları derin bir kapta yıkadıktan sonra kaynayan tencereye yaklaşık 40 adet olacak şekilde bir tutuam yaprağı atıyoruz.3-5 dakika arası kaynayan suda yaprakları bekletip alt üst çevireceğiz.Bu sayede yaprakların rengi koyu yeşilden açık yeşile döner dönmez kaynayan sudan alıp buzlu su kabına aktarıyoruz.Burada yaprakları tersyüz yapıp şokluyoruz.Sebze kurutucusuna alıp suyunu uzaklaştırıyoruz.Suyu süzülen yaprakları saplarını kesip üst üste düzgünce istifliyoruz.Ben 2 kişilik olduğu için yaklaşık 200 gramlık yani 40-60 yaprak olacak şekilde gruplara ayırdım.Tek seferde pişecek miktara göre gramajı arttırmalısınız.Çünkü bir kerede bir poşeti çıkarıp çözündürmeli ve pişirmelisiniz.Çözünmüş yapraklar hiçbir şekilde tekrar dondurulmamalı.Saplarını keserek dizdiğimiz yaprakları buzdolabı poşetine düzgünce koyup düz bir şekilde poşetin fazlasını katlayıp dondurucuya koyabilirsiniz.Pişireceğiniz zaman mikrodalgada yada oda sıcaklığında çözündürüp bekletmeden sarıp pişirilmesi gerekir.

5 yorum:

MAVİANNE dedi ki...

çok güzel görünüyor bu yapraklar :))))
valla zor iş
annem sağolsun benim için bu işi yapıyor
bloğuma gelmene ve yorum bırakmana sevindim
teşekkür ediyorum güzel sözlerine canım

Tugba dedi ki...

yorum yazamıyoannemrum kelime doğrulama sonucu

Tugba dedi ki...

neyse yazmışım fakat zor oluyor kelime doğrulamayı kaldıramaz mısın dün de denedim ama ıı ıh :)
bu yöntemi annem ve anneannem de kullanıyor bana da onlardan almak düşüyor :)
gerçekten iyi bir yöntem ve zahmetsiz

Butikpartim dedi ki...

Sanırım çoğu kişinin annesi hallediyor bu işleri:)Ama bizim de öğrenmemiz lazım değil mi?Çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için..

sesiber dedi ki...

Ben hiç haşlamadan düzgünce poşetleyip koyuyorum dondurucuya. Taze toplanmış gibi oluyor. Haşlanınca, bir de donup çözülünce erimiyor mu?
Bence de kelime doğrulamayı kaldırın...
Sevgiler

Yorum Gönder